Norrtäljebor borde lära sig lite av gotlänningar

Ibland skäms jag över att jag kommer från Norrtälje, för efter några månader här förstår man hur otrevliga vi norrtäljebor är, nu ska jag självklart inte dra alla över samma kam men i gemen så kan nog "vi" räknas som de mindre trevliga.


Ett exempel är när jag första gången åkte utanför gården med Lisa för hon skulle hålla en träning. Även fast ingen visste vem jag var men ändå var på detta ställe som kallas för Gropen. Hälsade alla glatt på mig, frågade lite var jag kom ifrån och om jag trivdes en mamma bjöd även på godis. Helt OKÄNDA människor som egentligen inte skulle behövt hälsa på mig utan bara ignorerat mig. Skulle detta ha hänt hemma?

Jag kan ärligt säga att jag är 99% säker på att de inte skulle hända. För vi norrtäljebor är så himla inskränkta och rädda för allt sånt här.

För att i helgen när det bodde massa ponnyryttare här som faktist kommer från Norrtälje och även några som kommer utanför Stockholm märkte man direkt vilka som var "Rospiggar" och de som var "Stockholmare". "Rospiggarna" hälsade inte utan glodde bara på än om man sa hej medan stockholmarna blev förvånad att man hälsade men hälsade ändå glatt tillbaka och sedan senare fråga en om saker och lite sånt.

Så snälla försök att ta lärdom av gotlänningarna och va lite trevliga. Det kostar så lite!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0