Du är min underbaring, raring <3

Jahaja så är det fredag igen. Dagarna rullar på och om 2veckor anländer Andreas och pappsen i Visby och det är dags att packa väskan och åka hem igen. Blandade känslor såklart men det var de ju även när jag åkte hit :O


Tänkte berätta lite om veckan. Vi har fixat lite hagar, flyttat hästar till beten, varit på Vi i stallet-tävling (skrev inlägg om det i tisdags)

Har ridit ut på Brave och Tamara denna vecka. I onsdags skulle Ghost och jag vara med på hoppträning men tyvärr fick vi stryka oss för han hostade så fort jag började trava :( lille skrutten <3 Jag vill inte skriva för mycket här men vi vet att han kommer bli bra bara han kommer hem igen.


I torsdags fick jag rida Brave eftersom jag inte ridit ordentligt på vääldigt länge känns det som. Har ju inte velat anstränga Ghost. Det var jätte kul att dressyra på Brave igen, var säkert 3 veckor sedan senast :O Dock var nog den sista ritten på honom då han nu är såld och åker till Blåkulla på tisdag :( Jag vet att han kommer bli väldigt omtykt där och att han kommer bli omhändertagen utmärkt.

Brave och jag körde lite lösgörande i början med sidförande och mycket tempoväxlingar och övergångar. Sedan körde vi lite volter i hörnen i olika storlekar och galopp på olika volter. Han var jätte kul! Kommer sakna honom såklart <3


Vi har även 3 fjordingar hemma. Magne, Lirka och Karamell. Idag red jag ut på Lirka, Linda red Magne och våran nya praktikant Julia red Karamell :) Det var mysigt vi vaggade fram Lirkis och jag <3

Både idag och igår har jag skrittat ut ca 30min på Ghost.  Hovslagaren var här och skodde honom imorse så nu har han fina fötter igen :D


Imorgon får vi se vad dagen har att erbjuda....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0