Det går seegt

De känns som tiden har stannat och inte vill gå framåt. Längtar efter Andreas mer än vanligt. Men snart snart är jag hemma :D Om 9dagar kommer dom hit och om 10dagar anländer jag i Norrtälje.

Får ingen lång ledighet då jag börjar jobba på trafikskolan redan på måndagen. Intro med syrran så jag lär mig the system :D Sedan ska jag jobba själv på onsdagen och sedan blir det ledigt eftersom de är långhelg!!!

Den kommer spenderas med så många som möjligt hoppas jag! Ska få med mig pojkvännen till storstan och se Pirates of carbien på vår 2,5års dag :D Ska även tävla dressyr och hoppning under helgen. Om jag ska tävla Fille och Aragon kommer jag få upp till 6-7starter under en helg vilket är jäkligt FRÄNT!



Igår så fick jag prova rida Trinity för Lisa vill veta hur hon går under andra ryttare än bara hon och Jackie eftersom Trin är en väldigt speciell häst! Jag red ju henne en gång i oktober men då hade Lisa ridit innan så då fick jag mycket "gratis" men igår så red jag henne helt själv. Hade J i ridhuset som "barnvakt"

Trin var rätt svår att övertyga att komma upp på till en början. Rätt spänd i framskrittningen och när jag kortat tyglarna efter ett tag reste hon sig 2-3gånger. Speciell dam men det var bara att skänkla på och börja trava så hon tänkte framåt hela tiden. Efter ett tag var både hon och jag avslappnade och jag kom till ridning och hon kom jätte fin i formen. Var dock väldigt svår att fatta galopp på men de gick.

Red även Lindas Athos en sväng i ridhuset haha åkte mest på honom :D Han fick gå i skritten 30min för att själv bli avslappnad och när jag hoppade upp var han lite skeptisk varför jag red honom. Men jag skänklade på så han fick skritta på ordentligt då frustade han :D Red lite volter och gjorde halter för att han hela tiden skulle ha en uppgift. Kortade och längde skritten. Sedan travade jag lite i båda varven vi hittade varandra i höger men i vänster blev det dragkamp.


Ah idag har väll inte så mycket hänt? Jo jag har fått lära mig göra böjprov på frambenen. Sedan har jag haft en diskussion med en "ny" fjordning eller ny och ny han har kommit tillbaka från sin fodervärd och han har nog fått göra lite som han vill. Men efter lite ledträning idag var han rätt så trevlig att leda till hagen :)



Ja sedan har betäcknings säsongen börjat så vi har 2ston här för betäckning och även vår egna (Pias) Bonnie. Vi väntar även på gårdens första 2011 föl. My är stoor som en elefant och ljuvrerna är fyllda. Se om de kommer ikväll eller i natt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



PÖSS <3


Lett den här klunsen (Bono) till en ny betes hage idag också! Bild från mars



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0