Veckan

Det är ju bara tisdag idag men tänkte berätta lite om vad som hänt de dagar av veckan som gott :)

Igår på morgonen så släppte jag hästarna i vårat stall och sedan i nya stallet. Åkte med Linda och fodrade lite överallt. Sedan när Blenda kommit ut så tog vi lastbilen och hämtade hem hästar inför måndagens lektion. Vi fick hem 7st före lunch och 6st efter lunch.

Gjorde klart i stallen. Jag mockade åt Ghost på lunchen och innan hans eftermiddags mat fick han och Athos gå i skritten 30min. Det var bra när det var snö där för då blev de typ rena av att gå där men nu har leran kommit tillbaka, inte kul... + att våran hage behöver städas efter vinterns skithögar som fram tills nu gömts i snön. Får ta tag i det där ordentligt snart känner jag ;)

Fodrade även i skogen på eftermiddagen. Sedan var de dags för lite mellis och sedan ut i stallet för att träffa våra barn.

Linda och jag ska ju ha en studie cirkel på måndagar med Ingelas elever. Vi ska ha "Vi i stallet" typ en teoritävling. Barnen verkade iallafall rätt duktiga och pratade på, nästan mer än oss så det här kommer nog gå bra.

På kvällen innan vi stängde stallen så åkte vi ut med 3 av fjordsen till skogen för att inte ha allt för mycket mockning dagen efter (som är idag tisdag)

Idag (tisdag) så började jag att fodra i skogen, sedan släppa vårat stall och sen fick jag hjälp av Linda att släppa ut fjordsen och Blue och Cinamon. Sedan drog vi till Garda och fodrade hingstarna + kollade staket och sedan till  Svartdalar och fodrade fölstona och unghästarna där samt kolla elen hos halvbloden.

När jag kom tillbaka så åkte Blenda och jag ut med fjordingar till skogen. Jag fick starta lastbilen WIIIHOOO! För att Blenda skulle fixa ngt. Sedan när vi kom till skogen fick vi inte ner rampen. Så där stod vi med 4hästar i lastbilen som inte kom ut :O Blenda fick ringa verkstaden. Jag fick klättra upp och stänga av lastbilen :D Snart får jag väll köra den också ;) Sedan kom Nadja och Sara. Nadja och jag red hem Magika och Krusidull. Blenda och Sara fick vänta på mecken och sedan lämna lastbilen på verkstaden. Hästarna kom iallafall ut oskadda ;)

Sedan började jag göra klart i nya stallet, fick hjälp av Linda. Vi fodrade lunch till hästarna och sedan var det lunch.

Efter lunch så åkte vi till fjordsen Hugo och Kummin för att ordna deras staket. Jag gjorde väll inte så mycket förutom att köra bilen och göra som Linda sa. Jag är inte så high på staket. Men vi fick iallafall igång elen.

här någonstanns ringde Andreas igår kväll (tisdag) därför blev det ingen fortsättning...

Så får fortsätta idag (onsdag) istället.

Sedan så fodrade vi i skogen, jag red Ghost ca 30min i ridhuset lite jogg. Jävlar vad han blev stark av att rida övergångar. Fick verkligen ont i armarna. Måste få igång skänkeln mera känner jag. Men han var i allafall fin större delet av passet.

På kvällen var det lektion för Anette, hoppning, red Balsa. Övningen var att Anette hade ställt upp 4hinder och vi alla fick i uppgift att göra en egen bana på 8språng och hoppa alla hindrerna 2gånger åt varsit håll. Jätte knepigt. Slutade med att jag bara bestämde vilket hinder jag skulle börja hoppa så fick de bära eller brista.

Det bar och jag fick jätte mycket beröm att jag sparade på hästens energi genom att välja korta vägar för att ekonimiskt välja tid :D Jätte kul!!! Sedan så avslutade vi med att bestäma en till bana med 6språng och då hoppa lite hur man ville på hinderna. Även denna gång gick det bra. Kände att Balsa tappat rätt mycket kondis sedan januari, synd tyckte jag. Men det kommer väll tillbaka!



Godnatt och hej! <3





Kommentarer
Postat av: Anonym

Lust att tävla lite?

Jag har nämligen bloggtävling på G, "Dagens låtar" som är varje dag. Du får jättegärna vara med, tyck på länken under och dela med dig en av dina bästa låtar !



http://peeo.blogg.se/2011/march/dagens-latar-2.html#comment

2011-03-16 @ 22:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0