Torsdag!

Hej :) Idag är det torsdag och torsdagar är kul tycker jag :) Det är ju sveriges värsta på tv :D

Har givit Ghost en vilodag idag vilket jag tycker han förstjänar då han inte stått sedan förra fredagen.

Idag tog jag morgonen då Lisa inte sov hemma ;) Så gick upp lite efter 6. Lite segt men det gick bra :D Efter frukost hade jag 2 omgångar hästar i skritten, mockade gamla stallet och sedan kom Linda och hjälpte till när hon var klar i nya. Vi lunchfodrade och sedan åt vi lunch :D Kyckling gryta m ris <3

Efter lunch så gjorde vi klart gamla stallet, hämtade hem Magika och Gissa från Svartdala. Magika ska sättas igång nu. Hon har varit utlånad men fick en patella upphakning och efter det har vi tagit hem henne då när Lisa skulle hjälpa till att få henne bättre tyckte hästen blivit för mager osv. Så Magika kommer alltså jag rida för Linda har kvar sitt projekt Felix. Smilla+Krusidull ska ut imorgon.

Vi skulle egentligen ta ut Balsa, Frost, Smilla och Krusidull med lastbilen, men det var någonting fel på den så vi fick rida ut Balsa och Frost lite snabbt så vi skulle slippa ha så mycket hästar hemma imorgon bitti.

Efter vi fått ut dom åkte jag, Linda och Kalle ut till skogen för att fodra, vi lyckades tappa 2balar så en gick sönder så det var hö på hela vägen! Sedan när vi kom hem gjorde vi ordning till våra hästar i ridhus stallet och nu innan vi gick åkte vi och gav fölstona vatten. Sedan åkte vi till våran lilla lanthandel och köpte lite godis :D


Har ni inte ätit den? Prova! Himelskt god <3

Nästa vecka för tredje året i rad är det ju dags för att fasta igen fram till påsk!
Håller på att göra min berömda lista vad jag inte får äta eller dricka
 under 40dagar... Linda  tycker jag är knäpp! 

http://www.youtube.com/watch?v=Iiryw4vwrJY kolla på den här filmen! Det är från oktober 2008 när jag rider för Mia. Brukar kolla på det någon gång i månaden för allt hon säger är så bra att tänka på sen när jag rider Ghost. För han gick väldigt snyggt där efter ett tag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0