Sommartider hej hej sommartider!

Sommaren är här och jag är snyggast i världen, jag glider på stranden som en diva i sälen... Äh kan inte låt texten till en väldigt rolig och minnesfull fjortislåt ;)

Inatt ställde man ju fram klockan så när man vaknade imorse var man rätt seeg :) Men dagen har rullat på fint ändå sörru ;) På morgonen fodrade vi, mockade lite i stallen och i hagarna, jag fyllde vatten till alla som behövde. 

Nu när det inte är frysgrader dygnet runt så har baljorna med vatten åkt ut igen :) 

När det almäna pysslet var klart  så åkte Linda och jag till Svartdala och tog av täckerna på fölen och fölstona som inte varit hemma på sistående. De som varit hemma hade vi redan tagit av på. Så det var Sazza, My och Kolan som vi fick befrias idag :D Tihi Sazza blev super glaa att bli av med sin extra "päls"

På lunchen fick vi reda på att när elitomgången i allsvenskan för ponnysar ska vara här på Gotland (tror de var första helgen i maj) är det ett helt gäng med ryttare och ponnysar som ska bo här. Blandannat Roslagens Rid och Körklubb som för mig känns väldigt hemma. Vet ju vilka några är blandannat. Frågade Mickis om hon skulle följa med Rosanna hit men har inte fått något svar än :D Skulle ju vara jätte kul att träffa henne lite ;)

Efter lunch så mockade jag lite i rasthagarna på stora ridbanan och tog även en kärra skit från Linda och mina grabbars hage. På eftermiddagen red vi ut på några hästar. Jag fick rida på monsterponnyn (Tamara) jag ramlade av i fredags. Men hon var snäll idag. Hon fick gå sist och då var hon inte alls lika hoppig (tittig) som hon brukar va.

Tog även hem Tarantino som sprang till mama i onsdags. Ett inlägg om det äventyret kommer.... Påminn mig att jag ska låna Lindas minneskort och lägga in fina bilder snarast :D

Puss och godnatt! Lisa tar min morgon imorgon eftersom jag tog hennes i lördags :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0