Ska man leva gott ska man äta gott!

Ja halloj där!

Har som vanligt inte bloggat flitigt, fy på mi!

I torsdags hoppade jag och Ghost med fjordinggruppen på kvällen. Ghost tyckte det var jätte kul. Vi tränade på anridning på hindrerna med långa långsamma svängar och även korta omhoppnings svängar. Ghost blev lite stark men han var fin och hoppade jätte bra!

På förmiddagen hade jag även hoppat Magika för Sara. Det gick också super bra. Magika är så himla positiv av sig. Så hon kommer nog bli en väldigt uppskattad fjordis på sommarens lägaer, kul!


I fredags så rullade dagen på. Linda och jag åkte runt och fodrade i hagarna. Lämnade fjordingarna i lösdriften inför helgen. Jag hjälpte även till att lämna en storbal till unghästarna på Birgittsbacke.

Mamma kom på eftermiddagen :D Hon och jag åkte och eftermiddagsfodrade i skogen innan jag gjorde mig iordning för att åka in till Visby och äta middag. Vi åt på en grekiskresturang och gu vad jag åt. Mmm lämnade inte en gnutta mat på tallriken. Åt tigerräkor till förätt och sedan kycklingsovlaki till varmrätt.

Vi handlade på IcaMaxi innan vi åkte tillbaka till gården och där köpte jag bananer och även en ny ryktlåda till Ghost (eller de var typ en sån där man har leksaker i)

lördagen så åkte Linda med på tävling med Lisa, Blenda, Penda och Pippi. Så mamma och jag var kvar och fodrade hästar, mockade lite här och var. Åt lunch och sedan red jag ett dressyrpass på Ghost. Innan jag red så pysslade vi lite med Ghost. Mamma klippte honom lite i öronen, snyggade till honom lite i manen. Jag sprayade honom med torrschampo och lindade ben.

Ghost var fin redan på framridningen och mjuk. Så han behövde inte lika mycket uppvärmning som han brukar. Mamma skulle filma när jag red LB:1ans program. Men först ville jag köra det en gång innan hon filmade. Då gick det super bra han var stadig i formen och jag var koncentrerad.

Efter så hade jag en skrittpaus och då började mamma och jag prata om gamla grejer som är lite roliga, haha! Så då började vi skratta och sen när de var dags att bli filmad så började jag skratta hela tiden. Tror vi fick ta om hälsningen flera gånger. Sedan när jag nästan klar den sista gången så glömde jag bort programet :O

Aja Ghost var iallafall fin. Mamma tyckte vi utvecklats och vi fick läxa på att träna att länga och korta traven då han blir lite stark i handen i traven. Se om jag får ihop en film, jätte synd att vi inte filmade på direkten för den hade blivit bäst!

På kvällen åkte Linda, mamma och jag till Hemse och åt konstig pizza. Den var inte jätte god men det dög. Vi köpte chips och sedan åkte vi hem och kollade på melodifestivalen. Vann rätt låt tyckte ni? Jag tycker då inte det!!!

Söndagen började tidigt. Vi släppte alla hästar runt 6.30 och mockade innan frukost. Nu var det Tamara och Trinitys tur att åka till Visby och tävla. Vi åkte från gården 8.20 och var hemma någongång runt 18.00 så det blev en lång dag med mycket skratt, hunger och hålla hästar.

Tror Linda och jag hamnade någonstanns på 7hästar vi tagit hand om. För först Trin och Tamara. Sedan Minnas Krux och Bettys. Kalles Fanny. Matildas Keso och sist men inte minst Emmas Manne.

På kvällen när vi var tillbaka blev vi väldigt glada när Ingela hade mockat åt våra hästar. Så vi packade bara hö till dem, åt lite mat själva och sedan hade vi söndags disco i ridhuset.

Här någonstanns bröt jag även min fasta. Linda tvingade i mig kexchoklad, mars, twix och gav mig sura godisar!!!

Ghost och jag tränade på det mamma sagt att vi ska göra.

Innan vi gick och la oss kollade vi på Solsidan och jag duschade också.

Så mamma om du inte skickat paket till mig ännu, lägg i lite godis till mig :D

För ska man leva gott ska man äta gott ;)


Kommentarer
Postat av: katarina granqvist

Jag väntar till onsdag och skickar för då kommer nästa veckorevyn.. ÖNSKEMÅL PÅ GODIS?

Mamma

2011-03-15 @ 15:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0