Onsdag

Ett tidsinställt inlägg som skrevs på onsdags kvällen. Men ville inte pubilicera inlägget jag skrev igår kväll allt för tätt ;)

Idag (onsdag) så började jag med att släppa hästarna i ridhus stallet och påbörjade nya stallet. Fick sms av Linda att hon, sara och Nadja åkt iväg för att hämta hem Bisse och Bonnie och att de behövde 2boxar med galler så långt från Sam som möjligt (berättar om Sam snart)

Så fick ställa över Smilla på spilta för hon tog plats i en av boxarna Linda pratat om. Mockade dom och ströade upp. Föl+ sto behöver alltid lite mera strö än vanliga hästar + att jag förstod att de skulle behöva vara inne hela dagen + natten. Bisses hov på ett bakben hade nämligen klyvts och såg ut som en klöv. Han verkade inte halt av det men det såg inte fint ut. Men hovslagaren ordnade upp det fint sen. Så de kommer nog under dagen imorgon (torsdag).

När alla hästar i Nya släppts så mockade jag på lite. Sen red jag, Linda och Nadja iväg Balsa, Felix och Smilla till skogen för att de ska ha lite vila efter veckans lektioner ;). Efter det fodrade jag och Linda till fölstona i Svartdalar (fjordsen såklart). 

Red Brave innan lunch. Han kändes inte som vanligt. Var väldigt omotiverad och tjafsig. Kan vara lite våren som gör att han är lite trött. Hoppas det vänder, han är ju så fin när han verkligen jobbar på och är positiv.

Lunch fodrade och sedan var det lunch.   

Efter lunch gjorde jag klart nya stallet. Fyllde kärra till ridhus stallet och sedan red Linda och jag ut på våra projekt Magika och Krusidull. Vi hade ingen större motivation att traggla i ridhuset utan det blev en skritt tur i det fina men lite blåsiga vår vädret.

Insläpp, vakta hovslagare (som kommit för att ta Bisse), fodra skogen och sedan hoppträning. 

SAM:
Sam är en Cob hingst på 3år som kom hit i måndags. Lisas uppgift är att rida in honom men han är tydligen jätte hingstigt och samtidigt engslig, tydligen en dålig kombination. Han har ingen respekt när man leder honom och är almänt hysterisk. Lisa kommer inte våga rida in honom och har föreslagit kastration som nu ägaren har gått med på. Detta var då en beskrivning på Sam. Han är hur som helst jätte fin och jag klappade på honom en stund i hagen och de var mysigt tyckte han så helt dum i huvudet är han inte. Ska försöka få en bild på honom innan han åker imorgon. Han är svettfux så han har kritvit man med lite silvriga inslag. Synd att hans temprament både är jobbigt för honom och omgivningen annars kanske han skulle kunna vara bra för aveln?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0