It's sunday!

Halloj! Är så himla glad, våren är ju här!!!! Igår åkte mössan av och idag mina fleece underställsbyxor. Så med bara ett par tunna underställsbyxor och ridbyxor har jag lallat runt på gården idag, UTAN köldutslag på låren :D När hände de senast? Jo i oktober...

Självklart har jag inte släppt vinterjackan än men mamma kommer med min Kingsland jacka nästa helg och den är iallafall något tunnare än den jag har nu då min Aquatex var lite för tunn ännu :) Åhh längtar till min ungdomsledar jacka som borde komma snart bara en tanke som föll mig nu!

När bloggade om dagen senast? Torsdags va???

Mm då ska vi komma ihåg vad jag gjort de senaste dagarna ;)

Fredag:
Vi fick igång lastbilen iallafall så Smilla och Kruse fick åka till skogen med den. Rampen ville dock inte samarbeta riktigt så vi fick nödlösa med lite plankor för att täcka "hålet" mellan lastbil och ramp!

Jag red ut på Brave med Lisa, Kalle och Minna.

Efter allt var klart på eftermiddagen tog Linda och jag en tur på våra grabbar. Fick låna reflexer av Linda till Ghost ben och  typ en som man har som en brösta, sedan hade jag en reflexväst. Men det hann inte ens skymma fören vi var hemma så de kändes lite överdrivet. Men kändes iallafall bra att veta att vi inte behövde stressa hemåt för att hinna hem innan mörkret så att säga :)

Lördag (igår):
Frukost 7 för vi skulle iväg till Havdhem på cm-hoppning som det heter här men som man hemma kallar Pay&Jump och eller blåbärs/björnbärs hoppning :D Vi hade med oss Brave och Trinity. Eftersom det bara fanns ett ridhus och ingen annanstanns att rida fram och Brave och Trinity skulle hoppa samma höjd och därför hamnade i samma framridningsgrupp så blev det att jag fick rida fram Brave. Lånade Minnas hjälm (strl 54) och bara iförd Mookboots så såg säkert skitful ut!!! Sedan har ju Brave inte varit ifrån gården sedan typ augusti så han var ju lite spänd i början. Sedan gjorde ju hela situationen med hästar och hinder runt omkring att jag blev nervös. Men han slappnade av nästar direkt när jag började trava. Medan jag var spänd och nervös fram till Lisa tog honom och skulle hoppa! Haha men de gick iallafall felfritt 80cm :D Jättekul! Måste varit framridningen ;)

Trinity gick även hon felfritt så vi åkte hem väldigt nöjda. Brave ska nog göra lokaltävlingsdebut nästa helg och Trinity ska hoppa en LD med Lisa för första gången. Det är ju Jackie som tävlat henne hela hösten annars.

När vi kom hem sedan åt vi lunch :) Sedan red jag mitt nya projekt Magika född 2006. Red bara lite kravlöst på fyrkanten i skritt och trav, gjorde lite övergångar och sedan påbörjande med ställning och böjning. Hennes högervarv var ju inte att leka med så rakställning får vi jobba mycket med, men hon var väldigt positiv och framåt vilket alltid är trevligt :D

Efter att allt var färdigt och jag kommit in städade jag mitt rum ordentligt och sedan badrummet och hallen här uppe, verkligen välbehövt!

På kvällen red jag Ghost i ridhuset. Jobbade inte så mycket utan lät han bara trava på och få till rakställningen på honom också i både traven och galoppen där han viker sig rätt mycket. 

Söndag (idag):
Idag har det verkligen varit söndag, har varit jätte lugnt och skönt. Jobbat på i gamla stallen med mockning, fodring och sopning. Sedan lunchat och sånt :D Efter lunchen red jag Magika igen. Testade lite galopp på raktspår och hon var verkligen framåt i galoppen dock lite för springig och det kändes som hon korsade i fram någon gång också. 

Linda och jag har även åkt runt med bilen nästan varje dag denna vecka och vattnat och fodrat lite här och där :D Alltid lika roligt och galet :D 

Ikväll väntar lite dressyr arbete med Ghost, solsidan och ev ponnyakuten dåra :D <3




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0