Hej!

Har inte bloggat sen i måndags va? Jobbigt med dåligt minne!

Egentligen skulle jag ha bloggat på lunchen idag men då var inloggningen avstängd pga någonting?

Idag på morgonen har jag jobbat lite i gamla stallet. Mockat och så :) Sedan vid 11 var det hoppträning för Lisa, lite sportlovs special kan man säga :D Ingela, Linda, Lisa  och Minna var vi i gruppen. Så Lisa var instruktör från hästryggen. Men det var kul vi hoppade först studs på raktspår i båda varven med både räcke och oxer. Sedan när vi hoppat den några gånger hoppade vi en liten bana på ca 50-70cm. Vattenmatta kort andridning på diagonalen- oxer med lång andridning på diagonalen- grind med lite svårare sväng men lång anridning om man red helt rätt väg.

Sedan hoppade vi en till bana då låg hindrerna på 70-80cm och då var det först studsen med oxer- vattenmatta på diagonalen med långanridning- oxer på diagonalen med kort anridning.

Ghost var väldigt lydig och Lisa tyckte han hade ett bra tempo idag och Ingela tyckte det såg trevligt ut :D Jag hade lite dålig följsamhet på något hinder men ingenting som var katastrof. Mellan hindrerna tycker jag både mitt överliv och skänkeln blivit mycket stadigare.

Sedan var det ju lunch!

Efter lunch red jag ut Smilla med Linda och Felix en sväng. Sedan så red vi en stund i ridhuset. Blenda hade bett mig kolla av Smillas galopp då hon varit bökig och springig igår på lektionen för Anette. Jag tyckte det inte var någon större fara. Men jag fattar ju alltid galopp i hörnen och sitter i trepunkt när jag rider de yngre vilket jag tror hon som red Smilla igår inte gör. Jag red även lätt i galoppen för att få henne mera framåt och balanserat eftersom jag både får fram henne när jag ställer mig och sedan när jag sitter stadgar upp lite. Gjorde cirka 5-6 fattningar i båda varven innan jag travade av henne. Hon blev väldigt lösgjord och frustade glatt <3 Hon är väll lite av ett nytt projekt jag har :)

Efter Linda och jag ridit tog vi den nya Mazdan och åkte och fodrade i skogen, sedan backade jag till den lite snyggt mot transporten då Blenda skulle åka med Minna och Kalle till Visby med sina ponnysar på träning.


Minna och Kalle är Blendas barnbarn och var här redan när jag kom i Söndags, alltid roligt med nytt sällskap :) Kalle är så himla underhållande. Han ska köpa godis till mig i Visby så får det imorgon :D Han kollade på Linda och mig när vi red igår. Jag frågade honom om han ville köpa Ghost och svaret blev "Om han inte skulle vara vit så" haha Ghost gosade jätte mycket med honom sen när vi var klara :D



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0