Det är lööördag!

En rätt skön och härlig dag här på Gotland. Solen lyser och de blåser inte så farligt iallafall.

Lisa är på fastlandet med ponny elitlaget och tävlar i Södertörn denna helg tror jag det var? Så det är Linda och jag som håller ställningarna här ;) Jag tog morgonen imorse och Linda tar den imorgon. Rätt skönt eftersom jag har hela nästa vecka (morgonvecka).


Nu på morgonen har vi gjort klart i stallen. Sedan blev det lite 10 fika. Ah sedan när jag skulle börja mocka hagar så fångade Ingela mig så jag red fram Brave till henne och sedan fick jag trava och skritta av Akilles. Alltid lika kul att rida lite också.

Brave var rätt rolig idag :D Jag red på honom lite i galoppen för att han skulle tänka framåt och sedan plockade jag ihop honom och han jobbade på i samma tempo och takt. Så lite starkare har han ju blivit och de är ju alltid kul ;)

Akilles har jag inte ridit på ett tag så de var kul att sitta på stallets "Dressyrstjärna" igen. Ingela och han vann ju årets första tävling :D Han är så go' den gubben <3 


Haha ska berätta om gårdagen också :D

På morgonen så fodrade jag med Blenda hos alla fjords. Sedan red jag och Linda ut på Brave och Tamara. Jag red Tamara eftersom Linda tycker hon är för lång för henne. Vi skrittade på. Allt var lugnt och skönt. Hon skyggade för en lastbil på vägen men inget annat direkt. När vi var på väg hem så var det en som stod och klöv ved men en såndär såg. Den låter rätt mycket men jag kände att Tamara var lugn. Förutom den sista metern innan då hon flyger upp och kastar sig bakåt vilket jag tappar balansen, försöker sitta kvar men dunsar ner i marken. Hon springer iväg hemåt. Jag ringer Lisa och springer efter rädd att lillaponnyn skulle springa ut på vägen. Men hittade henne på en åker ätandes ;) Så de blev promenad hem. Jag gjorde absolut inte illa mig och kan skratta åt det tihi!!!

Sedan efter lunch red jag Magika i ridhuset. Tränade på fattningar och sånt. I torsdags när jag red henne var hon super duktig och man kände att hon utvecklas sen jag börjat rida henne (början av månaden). Hon accepterade även att jag höll i tygeln vilket hon inte gjorde förut. Efter att vi ridit dem så red vi barbacka till hagen så nu har både hon och Karamell lite semester över helgen ;)

Ghost red jag ut med Linda och Athos. Båda två var jätte duktiga och Ghost fick agera polishäst när de kom en lastbil susandes utan att tänka på att bromsa. Så vi ställdes oss mitt i vägen och jag vevade med armarna för att få honom att sakta ner då Athos kan reagera lite på stora fordon. Tror lastbilschaffisen blev lite arg på oss men va fan man kan sänka farten. Duktig Ghost som är trafiksäker också <3 

Idag får ju som sagt Ghost vila om Linda inte vill rida ut. För de gör ingen skada för Ghost del att komma ut på en skritt tur även fast han vilar.

Nu väntar mockning i hagar (den härliga vårstädningen har satt fart) se om man kan få lite färg i ansiktet ;)



Lite bilder från KM-10 ;)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0