Torsdag

Hejhej!

Snöstorm här på Gotland :O

Dagen började som vanligt när jag har fodringsvecka (nytt för i år) att gå upp 6, vara i stallet 6.30, känner mig ovanligt pigg ändå på morgonen, måste vara allt sovande hemma eller något ;) Fodra, mocka osv...

Efter frukost släppte jag nya stallet och ridhus stallet. Hjälpte Lisa att skotta skrittmaskinen. Vi fick den plogad igår så nu behövde vi bara skotta längst kanterna där plogen inte kom åt. Dock har nog skittmaskinen snöat igen nu när stormen varat!

Några hästar gick i skritten, jag började mocka i gamla stallet, släppte hästar ur skritten, mocka lite till, Lisa ringde Akilles var lös hos stona, vallade stona, fick tag på Akilles och fick in honom i stallet. Nu har Akilles fått byta hage för riskfyllt att han gör samma grej igen (han går ensam för Brave och Tivoli har släppts på lösdrift) Akilles ska nämligen visas upp imorgon för en handikappryttare som tydligen tävlat OS :D värsta grejen jö!!!

Drack kaffe med Lisa för att sedan mocka klart gamla stallet innan lunch. Efter lunch skottade jag upp stora dörren i nya stallet så Arne kunde lägga in en ny storbal där. Sedan fixade jag till Athos och Ghost. Gjorde även klart nya stallet. Fick in hästarna vid två eftersom det var så jävligt väder. Hjälpte Blenda med att fodra i skogen. 

Och nu ikväll har Linda kommit, jag har tittat lite på några program på datorn bla Föräldrarfritt (riktigt bra program) och 24timmar. Blir nog Svenska Hollywood fruar efter kvällsfodring och duschen...  

Ghost vilar idag pga stormen hoppas på ridning imorgon :D

Ghost ridning onsdag:

Ghost var fortfarande lite spänd igår men slappnade av mycket fortare än i tisdags. Han hade en tendens att hänga i bettet så istället för att han bar upp sig bar jag honom stundtals. Måste ha mera skänkel och så. Han känns lite stel i sin vänsterbog. Måste få honom mjukare. Igår stod de hinder i ridhuset så kunde inte rida jätte mjuka serpentiner de blev mest hackigt. Hans galopp blir sämre när jag rider honom med jaktstången men känner att jag vill rida med stången tills hans spänningar i kroppen släpper och han inte drar in rumpan och sticker så fort en vindpust sveper förbi eller de skramlar lite utanför


Älskar den här bilden på Jossi och Dukati! En riktig pose kör han <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0