Jag hade ett liv sen skaffade jag blogg...

Nää hahaha!

Men iallafall nu är jag på Sindarve som sagt kom hit i måndags. Det är snö här, inte lite här. Men imorse när jag morgonfodrade var det +2 och det droppade från taket så förhoppningsvis försvinner det snart (önsketänk)

Vi har strukturerat om lite i rutinerna för att få mer tid till hästarna och försöka lägga stalljobbet på morgonen. Så därför har vi fodringsveckor var tredje vecka och det är det jag har nu. Så uppstigning 6.00 för att vara ute i stallet 6.30 och fodra, mocka ur spånboxarna, byta täcken och lite sånt... Sedan äta frukost som vanligt 7.30 och sedan börjar allt 8 och eftersom hästarna ätit upp då är det bara släppa ut och det går snabbt att mocka eftersom högarna i vissa boxar redan är bort tagna.

Aja Lisa är tyyp sängliggande eftersom hon har ont i ryggen, men hon hjälper till så gott det går. Igår hade vi hjälp av Ingela, Sara och Anetthe. Men idag har det bara varit jag och Ingela.

Satte igång Ghost igår och det gick bra. Han var spänd redan på stallgången när jag gjorde iordning honom, det är ju alltid kul :S not! Gick några varv med honom i ridhuset innan jag satte upp. Han var pigg och glad, blev lite spänd då och då men jag kunde rida i alla gångarter och sånt. Joggade liksom bara honom så red mest med skänkeln, tänkte att han skulle få mjuka upp sina muskler ordentiligt innan jag börjar stärka honom igen.

Ska rida senare idag. Imorgon kommer Linda!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0