Gry gör framsteg!

Oj oj oj vad jag har fått upp blogg takten, men jag har ridit Ghost redan så har massa tid till övers (som egentligen skulle behövas lägga på att städa rummet??)

Idag innan lunch red Linda och jag fjordingar. Vilka framsteg dom gjort på en vecka. Gry har faktist insett att det går att gå framåt fast jag håller lite i tygeln och att det faktist är lättare att titta inåt än utåt när man går på en volt. Vi hade lite bommar framme som vi travade över några gånger. Gry kan lyfta på hovarna :D Gjorde rätt mycket fattningar också. Galopperade på långsidorna och travade på kortsidorna. Det är viktigt att dom kan fattningarna klockrent inför sommarens läger så barnen inte slängtravar in dom i galopp osv...

Efter lunch red jag Brave. Gu vad han ska hålla på att testa mig i början asså. Skrittade väldigt länge innan jag ens började tänka på trav. För han slår så jävligt med huvudet om han inte samlar sig i traven. Så jag brukar alltid samla ihop honom i skritten innan jag travar pga jag inte vill bli nockad.

Men när han väl accepterar och märker att jag inte ger mig så blir han väldigt fin och sedan går han väldigt fint i traven. Galopperade rätt mycket idag för att få honom mera framåt. Jobbade även med tempoväxlingar i trav och galopp. Fick honom väldigt lösgjord på slutet och han gick i en lång och låg form både när jag korta och längde steget på honom. Pratade lite med Lisa om att han börjat testa mig och hon sa att hans mamma var likadan.

Sist men inte minst var Ghost i dagens ridning. Han har ju inte gått i helgen förutom i skrittmaskinen... Ghost var spänd och stel som sjutton i traven till en början och han är ett märkligt fenomen alltså för i galoppen samlar han sig väldigt fint och bara jobbar på direkt och sedan är traven kanon direkt efter. Så kååånstiiig????

Red lite utan stigbyglar i någonslags evighetsbana med övergångar skritt-galopp, trav-galopp, trav-skritt, halter, volter och skänkelvikningar. Fick en väldigt fin ponny som nog blev rätt trötter <3



Gry :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0