En dag i longeringens tecken :D

Idag har vi som alla andra dagar jobbat i stallen (mocka, ströa, fodra, sopa osv.)

Sedan har Niko fått gått ut på lösdriften och vi har tagit hem BB (Belzebub) och Prillan.

Som rubriken säger har vi longerat mycket idag. Linda och jag har faktist longerat 3hästar i var med hjälp av Lisa som hållit lite "kurs/lektion" för oss. Väldigt givande måste jag säga och kul att lära sig lite fler träningsmetoder. Longering är faktist väldigt bra då och då om man gör rätt.

Först longerade vi Brave och B(P)ella. Gissa vem jag valde? Bravesingen såklart <3
Han var rätt lätt att longera. Dock höger där han är lite svagare kommer lite problem
med bog och sånt. Han busade lite i galoppen men annars gick det bra :D

Efter lunch longerade jag Tamara och Linda Trinity. Tamara var tjorvig i munnen och lite mer annorlunda
att longera än Brave. Fick föra spöt mot bogen istället för rumpan eftersom hon vek in sig osv..

Sedan longerade jag Prillan som nu är 4år :O åhh dom små liven växer. Hon såg ut som en rullande köttbulle. Var jätte svår att bara få på volt men då har ingen hållt på med henne sen oktober? Men tyckte hon skötte sig bra också.

Igår

Bloggade jag inte va? Hade nog inget speciellt att skriva. Hovslagaren var här så det var fullrulle med att ta in och ut hästar. Fick tillbaka våra fjordingar vi haft hemma till skogen igen, vilket var sk-önt! Red Tamara en sväng i  ridhuset. Haha känner mig inte lite stor på henne men Linda tycker inte jag ser stor ut bara lång :D

Ghost vilade igår. Ska rida honom nu snart. Linda och jag har låtit våra gossar äta eftermiddags höt ute 2dagar i rad för det varit så fint väder och igår gick de inte in fören 19.30 :D Men idag fick de gå in tidigt för de är typ snöstorm :O


Puss och kram <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0