Dag 08 – Ett ögonblick

 Youtube klipp verkar inte vilja fungera längre på min blogg :( SURT!!! Aja istället för att visa detta ögonblick som kanske inte är specillet för ER är det någonting jag är väldigt stolt över.

Detta hände 26 september 2009 och platsen var Roogård en tävlingsplats utanför Norrtälje:

Hoppträningen dagen innan minns jag gick super bra. Han var kvick, svängbar och jag var modig. Någon månad hade jag ramlat av på en framhoppning och fastnat i stigbygeln innan start så jag hade varit lite rädd att hoppa en tid.

Detta var första lokala tävlingen för mig och Ghost vi skulle lära oss både en grundomgång och en omhoppning, höjden var 85cm, 5cm högre än vad vi brukar hoppa på tävlingarna annars. 5cm som gjorde att jag hade en klump i magen många dagar innan tävlingen.

Minns att vi planerade att åka tidigt så jag verkligen skulle hinna gå banan när den var nere på B-ponnyhöjd. Främst för att jag skulle se att hindrerna såg små ut och att jag istället för att tänka på höjden tänkte på banan. Gck banan 3-4gånger och memorerade omhoppningen hundra gånger om och om igen.

Framridningen skedde på en terrängbana av gräs. Halt som fan, skrittade bara, tog någon trav där det kändes torrt. Inne på framhoppningen fanns bara 4ekipage vilket var väldigt skönt, då jag blir stressad av många samtidgt. Galopperade mycket, hoppade lilla krysset som stod i mitten. Kändes avslappnat och skönt. Tog ett språng mot  räcket, sket i oxern eftersom jag hade otur förra framhoppningen förra tävlingen...

Sedan var det dags att gå mot collekting, tjejerna där var trevliga och önskade lycka till.

Inne på banan vet jag att Ghost kändes taggad och tog något skutt i luften innan start för att visa Matte de här klarar vii! Red mot första oxern såg låg ut, alla hindrerna såg låga ut :D Red så snygga vägar som möjligt. Målet var att bara komma runt grunden, men vi kom till omhoppning. Hade sagt att jag skulle rida försiktigt där, men där kom tävlingsmänniskan i mig fram och jag sattsade, en felfri fas 2 och en femteplats precis utanför placering. Super nöjd!!!!

Sök Önnarps Ghost Roogård om ni vill se filmen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0