Barmark :O

Det droppar och droppar från taket och himlen (det regnar alltså) vilket betyder att snön försvinner och på vissa ställen här är det faktist barmark :D helt fucking amazing!!!

Idag har vi förutom stalltjänst gått med Bono och Dobbie till Birgittsbacke, isgata fram men Linda och jag har ju våra super broddar så vi klarade oss, hästarna tröck vi ner i snön längst diket hehe.

Sedan gick vi ut med 3 av fjordsen vi tog hem i fredags (Bråka, Blomma och Gibson) till skogen. Tog hem Karamell, Matilda, Balsa och Felix för klippning av man och verkning/skoning :D

Ghost har vilat idag, han har faktist gått 4gånger nu denna vecka.
Måndag: Vila
Tisdag: Jogg
Onsdag: Jogg
Torsdag: Vila
Fredag: Skritt tur
Lördag: Dressyr
Söndag: Vila

Nu denna vecka har jag planerat så här (ev ändringar kan uppkomma men skriver i såfall om det nästa söndag :D
Måndag: Jogg
Tisdag: Vila
Onsdag: Bom
Torsdag: Vila
Fredag: Skritt tur (ev lördag lr söndag)
Lördag: Dressyr
Söndag: Vila

Veckan efter kommer jag öka till 5pass/vecka och sedan kommer vissa veckor bestå av 6pass/vecka!

Istället för att rida Ghost idag har jag ridit Tamara. Ska sätta igång lite hästar nu. Hon gick i skritten 20min och sedan travade jag henne ca 10-15min och sedan avskrittning. Hon var pigg och väldigt springig. Hon är så liten också så allt känns så snabbt på henne. Men hon tog mina halvhalter och tempoväxlingar jag gjorde så det var ju bra. Stumpan blir ju 5år nu i år :O

Efter att alla hästar var intagna och fodrade idag kollade Linda och jag på första avsnittet av Ponny Akuten vet att jag störde mig grymt mkt på det förra året men för Lindas skull ska jag se på't. Hon har börjat se på AnaGina så de är ju skoj då kan vi även se det tsm :D



En frään bild på mig och Angelica när det var mösspåtagning :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0