Äter choklad :)

För jag tycker jag är såå söt när jag har finnar <3 Nä men ska man leva gott ska man äta gott. Ikväll ska Linda och jag baka kladdkaka :D

När bloggade jag om vad jag gör sist? Typ måndags va :)  Så vad har jag gjort:

I Tisdags red jag Brave när Ingela red Belzebub. Brave var lite trött och lat. Hans högergalopp krångla rätt mkt. Red dock inte så länge blev mest skritt för att försöka ställa igenom honom.

Red Gåva också va? Första gången jag red henne annars har bara Linda ridit henne. Hon var en söt liten krabat som försökte resa sig när man svängde. Men fick henne runt fyrkanten i både skritt och trav.

Linda och jag tömkörde Hector. Jag tog det inte så seriöst men Linda var duktig :D Hector gjorde små skutt när jag skulle fatta trav på honom tihi <3

Bråkade med min ponny Ghost i ridhuset som var stark och springing, usch säger jag bara :O Kastade av marren på honom sedan när Linda var klar med Athos red jag verkligen igenom den lille ponnyn och han blev jätte fin. Väldigt förlåtlig ponny jag har :D

Kom upp på Melitta barbacka utan pall :D WOW! Red till hagen, hämtade hem Gry och Bus. Gry hoppade jag upp på med hjälp av en snöhög!

Igår var det väll inget speciellt som hände. Red ut Gry till hagen när hon blivit klippt, hoppade upp på henne utan pall :D tihi vig jävel jag är ;)

Red Hector när Linda red Gåva.

Hoppträning på kvällen, eller rättaresagt markarbete. Mycket bomar och upphöjda bommar :D Ghost var väldigt lyhörd för hjälperna och jag fick mer kontroll på min sits <3 Duktiga ponny. Avslutade med att rida hästarna långa och låga, han var fiin och mjuk <3

Idag nu på morgonen var det prov på Hektor och Gåva för Blenda, hon ville se hur långt de kommit :) Vi klarade testet och idag ska de få gå ut på lösdriften igen...

Mockat, fodrat och sopat i nya stallet, inte helt klart men ska göra det nu efter lunchen :)

Precis innan lunch red jag favoriten <3 BRAVE <3 haha! Tjorvig i högergaloppen och stack verkligen med mig så det blev galopp på långsidorna avbrått till trav, volt i hörnet mot nästa långsida och galoppfattning. Lyssnade väldigt bra så detta ska jag försöka göra mera. Galoppen blev stadigare och mindre springig...

Låg bommar framme från igår så la ner en upphöjd på långsidan och tänkte den kan vi trava och galoppera över haha!!! Travade mot den, Brave laddar och hoppar över bommen som om den var 1m hög, efter 100halvhalter och mera yttertygel kunde vi trava normalt över den engång haha behöver jag säga att jag inte ens provade att ta den i galopp. Överskottsenergi!!!!!!!

Nu ska jag ut och göra klart det sista i nya stallet och sedan försöka göra klart till Ghost också. Ska rida honom ikväll. Sedan får han vila fredag lördag när de är utbildning :D

BYE!!!

Kommentarer
Postat av: Bella

finnar är nice ;)



sv, naeej men en trevlig kille jag har chattat me den senaste veckan.. hiih han är så hemlighetsfull så de e därför han får heta mr.hemlig lr hemlighetsfull(A) höhö <3

2011-01-20 @ 13:01:02
URL: http://dumpuckoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0