Är glad :D Fick rida bästaste hästen idag!

Hejhej!

Idag har det varit mycket promenader men det har varit sköönt.

Dock har jag en jäklig jobbig träningsverk i mina lår då jag börjat styrketräna varannandag ca 15min (Ni vet Paolo Robertos träningsmetod) då tränar man kanske 2muskelgrupper (jag valde mage och ben denna gång) Då kör man övningen 40sek vilar 20sek. Jag gjorde 3upprepningar på varje och höll på alltså 15min och med resultat eftersom jag fått ordeentlig träningsverk. Denna träningsmetod är bra enligt Paolo eftersom vi lever i ett sådant samhälle att vi inte hinner stå på gym varje dag i flera timmar. Detta + mitt jobb + ridningen (som iof är mitt jobb med) tror jag är en bra kombo tror man annars måste komplitera med jogg eller promenader också för att de ska leda till en ev viktnedgång. Jag gör dock detta för att bli starkare och bygga mer muskler och på så sätt bränna det fett som är kvar på min kropp (vilket inte är lika mkt längre väger som när jag var 14år nu)...


Idag ska jag iallafall koncentera mig på armar och rygg :D 

Vi har tagit hem lite projekt hästar idag Hektor (som varit hemma tidigare och blivit inriden och tömkörd) och även en ny liten sak som heter Gåva och är års syster med Hera alltså är hon 3år nu :D Gåva är efter fjordingstammens värsta bitch Gissa och är syster med Gibson som är superkänslig men ändå snäll så detta är nog den svåraste fjordningen för oss att rida in. Vi har även haft hem Trixie och Maja idag för klippning. Första gången vi delade på Trixie och hennes lilla föl Heidi (tror jag det är) 

Ja ni kanske är intresserade över rubriken? Tihi gissa vem jag ridit idag!!! Jo snuttebebisen Brave är igång :D åhh vad han är underbar. Han har ju inte blivit riden sedan i November men har absolut inte blivit  ordentligt riden sen början av oktober. Men han var helt accepterande och var riktigt fiin. Kunde galoppera några varv och var jätte duktig. Så nu blir det av att köpa lotter jag måååste ha honom!!!!!!!!!!!!!!

Igår började jag lite smått att gräva ur Ghost bädd han och jag byggt upp nu under vinten. Men den har blivit så tjock så den är inge mysig längre så nu håller jag på att luckra upp den och tar bort allt äckligt. Kan vara skönt att göra det ibland, så får pappa göra det sen i vår när jag flyttar hem ( har nämligen hört att han tycker det är jätte kul och att han tycker det luktar jätte gott)

Usch jag har ingen trimkniv och har glömt att köpa det dom 2gånger jag varit hemma så jag har smått klippt och ryckt lite men de blir inge bra :O så får rycka lite med fingrarna lite varje dag för att klippa blir inge bra :(

Inge snö idag så pojkarna (Athos och Ghost)  är ute fortfarande. Vet inte om Linda skulle ut tidigare och rycka man på sin gosse men annars får de vara ute till nattningen...
  


Ghost träning onsdag:

Idag var det lite bommar framtagna för dagens pass. En upphöjdbom som var helt fristående. Sedan 3bommar med ett avstånd på 1,10m  varav den mittersta var upphöjd. Började i skritten att flytta ut rumpan i hörnorna och lite  sånt. Travade lite kravlöst sedan för att sedan gå över i serpentinger för att få ställning och sånt. Travade över bommarna lite. Galopperade några varv runt fyrkanten och sedan in på lite volter. Travade över den upphöjda fristående bommen och sedan galopperade jag emot den. Försökte reglera galoppen med att rida kort kort mot bommen och länga på rakan efter. Fick massa fin galopp i vänster dock inte i höger på samma sätt. Men kan vara för att vi började i det varvet. Han böt även galopp över bommen i höger så fick vara extra tydlig med innertygeln och skänkeln. Travade av honom utåtställd på ena långsidan och i öppna på andra långsidan. Blev jätte fin. Red på marre!


Kommentarer
Postat av: uffe granqvist

längtar redan efter min arbetsuppgift

2011-01-14 @ 23:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0