Värmen kommer tillbaka sakta men säkert!

Linda och jag fick flytta upp till praktikanterna inatt med en värmefläkt för att inte frysa ihjäl. Har sovit jätte gott! Blenda sa att det varit 4grader i köket imorse :O Fan va kallt! Men nu är förhoppningsvis pannan fixad så vi ska klara oss, måste verkligen duscha ikväll!!!

Gjorde ett försök att titta på Bigbrother på webben men misslyckades, dumma internet :( Aja Linda sitter och kollar på Glee så räddar mina öron med lite Sonic Syndicate! Asså fatta jag kommer hem på fredag :D Tänker alltid på Andreas när jag hör deras låtar ;) <3

Igår på Ulken hade vi lite föreningsteori, inte så kul direkt. Beställde min Ungdomsledar jacka. Tog en S men funderar på en XS nu istället för M som bara fanns att prova var verkligen grottesk STOOR. Men ska höra med Linda om hon bestämt sig.

Ahh Linda och jag fick värsta roliga uppgiften, vi ska göra en redovisning på 15min på varför man ska välja Sindarve som ridskola, värsta kul :D Dom andra fick om sina klubbar. Men eftersom vi inte är så insatta i klubbarna här (fast vi är medlemar) fick vi om Sindarve...

Idag så har det varit kallt. Hästarna fick vara inne till 10 för att hålla vattnet igång. Men nu har vi fått värmefläkt till Ridhus stallet där det är kallast så nu kan den vara på när inga hästar är där vilket är smart :D

Linda och jag hade gamla stallet, blev klara fett snabbt, lunchfodrade, åt lunch, gjorde iordning till våra hästar, red småfjordsen.

Jag red Hera och Linda Hector. Hera har ju inte blivit riden sedan december när vi red in henne. Så hon var lite spänd och blev rädd när jag hoppade av henne stackarn. Hon blir ju 3år nu till sommaren. Vi skrittade och travade. Kunde göra en volt i trav. Gu vad duktig hon är <3

Sedan gick Linda och jag ut med de tre småttingarna till Svartdala för att vi inte ska ha så mycket hästar hemma nu när praktikanterna åkt hem. Så nu är vi normal styrka igen. + för det är att jag kan bre ut mig på frukostbordet mera och inte behöver sitta PÅ Linda :D

Ah nu är alla hästar inne igen och det är fodrat på lösdrifterna. Ska väll äta lite middag snart (havregrynsgröt) och sedan dressyra på den vite ponnyn :D

PÖSS :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0