Ulken

Halloj!!!

Sitter just nu och föräter mig på godiset Emelie och Becka köpte till mig igår när de var i Visby. Har varit på utbildning i Löfsta idag som ligger vid Roma typ ;) och fy faan vad kul jag har haft.

Fram till lunch hade vi lektioner om barns utveckling och hur man ska tala och leda barn. Intressant värre faktist. Det är mycket som berättades man inte ska göra som jag fick uppleva när jag var liten i skolan.

Typ att man aldrig ska låta barnen dela in lag själv, väärldens mest sämsta uppdelning som fanns tyckte jag när jag var liten, för gissa vem som ALLTID blev vald sist? Jo tjocka Frida ;)

Man ska aldrig heller låta barn göra aktiviteter som t.ex. idioten. För den "leken" inbringar ju t.ex. mjöksyra om man ska inte låta barn få det pga att deras kropp inte kan hantera sånna händelser i kroppen. Så är det någon som är lika gammal eller äldre/yngre som missat denna aktivitet? Lyckos er ni är inte förstörda än iaf...

Just nu kommer jag inte ihåg mera men det är massor man lärt sig. Många tips och sånt.

Har ju ett litet intresse för t.ex. ridledarutbildningen (RIK0an) så detta är ju en bra grund :D

Efter lunch så var vi i en gympasal och lekte massa roliga lekar. Vi fick både bli ledda och leda gruppen. Min grupp hade Pepparkakskull... Haha ja jag har nog aldrig haft så kul på en idrottslektion som idag. Kan ju ha att göra med att vi är lite mognare än när jag hade idrott på min tid, hehe ;)

Förutom pepparkakskull körde vi Killerball, Någon annan sorts lek som liknande ambassaden vi körde på högstadiet, svanskull, fotleken (askul och balanskrävande), fiskenät (typ kedjekull).

Ah suveränt kul!

Dock började inte dagen så bra när jag vaknade upp i mitt rum och det bara var 7+grader. I köket +10. MMM pannan hade lagt just precis när de är den kallaste dagen ( typ -13) usch!

Imorgon ska vi till Visby på utbildning, hörs <3










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0