schschschnöööstorm!!!

Från att nästan ha varit barmark här på gården till ett blåsigt och snöigt monster väder. Är så trött på snön så jag vet inte vad!!!!


Har inte bloggat sedan i tisdags, fy på mi :O


Så vad har hänt?

Onsdag:
Fixade i gamla stallet, gjorde iordning hästar till Lisa, red fram Brave till henne. Hon skulle rida till honom lite. Berättade att man måste vara extremt tydlig med hjälperna och om han inte tar dem på engång ska man vara på honom dirkekt för att visa vägen. Rida mycket övergångar och tempoväxlingar. Rakställningen är även viktig för honom.

Red ut Balsa med Rebecka och Emelie som är här på praktik. Vi skrittade ut en lugn sväng...

På eftermiddagen red jag en dressyrlektion på Ghost för Lisa. Fick rida övergångar trav-skritt på en volt och när jag saktade av till skritt skulle jag göra en liten volt i volten för att ställa igenom honom ordentligt. Målet är att han ska bli eftergiven på inner och ta stöd av bara yttertygeln och innerskänkeln. Han behöver mera framåtdrivning av mig. Lossnade väldigt fint och galoppen gick även den bra. Men det kanske är lite sent för honom att få honom riktigt loss, han är ju ändå 14år snart. Men lite mera eftergiven och låg i formen vill jag ha honom. Lynaden måste jag ändå ha i hoppningen...

Om man ser på bilder även från ryttare som ridit honom så får jag honom iaf i en trevligare form...



Frågan är om detta verkligen är Ghost?


Juni-08

Juni-08

Augusti-08 (HEMSK sits)

Maj- 10

Torsdag:

Hade stalltjänsten i gamla stallet, vi åkte till Birgittsbacke och vaccinerade lite 3åringar. Tog hem Toppsen och Flickan. Toppsen skulle byta täcke och Flickan var svullen och halt. Sedan hände det väll inte så mycket igår egentligen.

Red Krusidull första gången i ridhuset. Har bara ridit ut på honom. Han är född 06 så han blir 5år nu till våren. Han var trevlig och pigg.

Hopptränade Ghost för Lisa medan hon hoppade Tamara. Det gick jätte bra han var förvånadsvärd lydig och jag kände mig lugn och inte alls rädd. Avslutade en liten bana med kombination och sånt på ca 70-80cm.


Fredag:

Alltså idag :D Tagit gamla stallet. Varit snökaos som sagt. Hästarna galna. Athos trasslade in sig i Ghost täcke så att Ghost drog omkull och släpade Athos en bit. Täcket är trasig, Ghost oskadad men tyvärr fick Athos lite sår och sånt :(

Ingela  har ridit på Brave lite. Tyckte hans galopp utvecklats bra osv...

Vi har släppt Felix i ridhuset så han skulle springa av sig innan han fick gå ut med de andra. 

Vänjt av lilla Heidi ifrån Trixie. Så nu har Trixie flyttat till skogen och Heidi står kvar utan sin mamma :( Men hon verkar inte lida av det direkt. Äter hö och lite sånt... 

Hoppat Krusidull, tydligen första gången han hoppat i sitt liv :D Han var duktig, vägrade engång på muren men när han fick följa efter farbror Frost hoppade han fint över. Avslutade en liten bana på ca 50cm, WOW!!!

Ikväll blir det Let's Dance mitt godis tog precis slut, men det var gott så länge det varade!!!!

Ghost vilar idag. OM men bara om det allt förmådan är fint väder imorgon så blir det nog en uteritt, jippie ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0