Onsdagen och dagen!

Igår så hade vi lite hästar på rymmen på Birgittsbacke, men jag var inte med och hjälpte till utan Linda kastade Cins grimskaft till mig och åkte iväg med Blenda och Lisa. Jag släppte ut resterande hästar :O

Gjorde iordning nya stallet. Hade först fått info att Frost och Kruse skulle ut  i skogen så trodde jag var klar i nya stallet men det visade sig att Blenda ville ha dom hemma för att hålla värmen i nya stallet.

Mynt var på benen och kunde gå ut i en mindre hage med Glänsa, han verkligen njöt av att stå och sola i den varma solen på dagen och man såg även på kvällen när han var inne att det också var rätt mysigt. (Mynt var den häst vi hittade liggandes i snön under tisdagen)

Linda och jag red lektion för Sara. Jag red Smilla, gu vad de kändes bra. Hästen verkligen jobbade under mig och allt flöt på. Vi körde mycket övergångar skritt-trav-skritt, serpentiner (4st) och galopp på rakt och böjt spår.

På kvällen var det ju hoppträning men det har jag ju redan berättat om. Åhh jag duschade igår, fyfan vad skönt det var.

Torsdag
Som då är idag, vaknade jag igen av att värmen var borta :O den som var på väg tillbaka nu. Visade sig att det var 12grader i köket bara. Så samma visa idag igen. Arne eldar i en annan panna för fullt så att vi iallafall kan tvätta händer och ansikte i varmvatten. Sen får man ju klä på sig.

Måste ju erkänna att man läängtar ju verkligen hem och jag vill inte säga så men man vill inte tillbaka hit när det är så här hela tiden :( Men Blenda får hit ett proffs imorgon som ska fixa och dona så hon hoppades att jag kommer till ett varmt hus på söndag när jag är tbx.

Dagen idag har varit lugn. Har fixat i nya och gamla stallet. Har bara ridit Ghost idag. Blenda tyckte att Linda och jag skulle passa på att rida ut på våra hästar när det inte var så mycket att göra så de gjorde vi :D De gick lugnt och fint, Ghost har verkligen mognat på den fronten.

Innan vi gick in idag hjälpte vi Blenda att vattna åt fölstona i Svartdala då deras naturliga vattenhål blivit botten fryst. Vi hade väll med oss ca 80l vatten i dunkar och 2baljor. Men Linda och jag är starka så de var lugnt. Hästarna drack och drack. Lille Bisse fick hicka tihi <3

Nu på kvällen har jag bakat kladdkaka och vi har kollat på Sveriges värsta. Imorgon åker jag hem och jag lämnar datorn här på ön. Denna helg tar jag ledigt på bloggen, tänker inte ens göra något tidsinställt inlägg.

Se om jag hinner ett farväl imorgon men tror inte det..

En liten 14kg klump  väntar på mig hemma hos mamma. Undra vad det är?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0