Onsdag!

Jaha så var det bara 2dagar kvar till helgen och jag är ledig så ska åka hem till min käraste <3

Har inte bloggat på ett tag, eller? Jo igår men det var ju lite smygreklam ;) Sedan i måndags skrev jag ju bara om dagen inte om kvällen :)

Måndagens pass med den vita Ghost

Hade ju dressyr på schemat :) Upptäckte kala fläckar på flanken 3-4st. Lisa kollade och tror att Athos har bitit honom men jag tror att det är ringorm. Lisa höll dressyrlektion för en när jag red så hade inte tillgång till hela ridhuset tyvärr. Men red mycket volter i olika storlekar på ena halvan av ridhuset. Gjorde även 90graders svängar, lite sidförande. Han samlade sig fint och sånt så var nöjd även fast utbudet av vad vi kunde göra var litet. Vill ju börja träna LB:1an nu ska ju tävla den på KM i Juni och sedan hoppas jag att åka till RIKS så programet ska sitta som en smääck!

Kollade på film med Linda på kvällen efter nattningen av hästarna. Brulesque (stavning?) ah med Cristina Aguilera och Cher, en kanon film enligt mig. Se den, den går ju på bio fortfarande ;D


Tisdag
Det var alltså igår. Hade nya stallet. Linda och jag åkte själva och fodrade i skogen och sedan till hingstarna i Garda. Sedan åkte jag med Blenda och fodrade i Svartdala. Där hittade vi Mynt 27år liggandes i snön :'( åhh lille gubben. Han har tydligen haft ont i ett bakben en tid och Blenda trodde att han inte längre orkar bära upp sig. Men vi fick upp honom och han åt så vi åkte hem för att hämta förstärkning att ta hem honom och hans bästa kompis Glänsa.

Efter lunch gjorde vi klart i gamla stallet och sedan hämtade vi hem Mynt och Glänsa. Han hade lagt sig igen och när han reste sig så halkade han så ett framben blev ömt. Men vi kunde gå ganska normalt hem. Sedan låg han hela kvällen i en spånbox och fick massa mat och smärtstillande. Det är så att vi inte äger honom utan ägaren är på resa och har varit borta 3månader och kommer hem på fredag. Men Blenda har tillåtelse att ta bort honom om han lider.

Sedan när Mynt och Glänsa kommit hem eftermiddags fodrade vi i skogen. Tog hem Smilla och Frost eftersom det var lektioner på kvällen. Fick reda på att jag skulle rida Felix. Felix har varit halt en längre tid och det var hoppning så vi var bara med på igång sättningen och avjoggningen. Men det passade oss. Han var pigg. Felix är en väldigt stoor fjording tror han ligger runt 150-155cm, jag kände mig iaf väldigt liten på honom. Men man kunde rida ihop honom väldigt fin och han kändes glad att komma igång igen :D

Efter lektionen på kvällen var det dags för Ghost att gå ett litet joggpass i ridhuset. Han var fin. Dock var de så kallt så var tvungen att ha min vinterjacka+5tröjor så jag fick rida på långa tyglar för jag kunde inte böja armarna med korta tyglar så han var westernhäst igår. Idag blir han hoppponny <3

Ojojoj vad mycket klockan blev, får skriva ett inlägg om idag ikväll också, då får ni höra hur de gick på hoppningen också!!!!!!!!!!!!!!!! <3


Gry jag och karamell




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0