Måndag!

HEJ!

Dagen har gått lugnt framåt. På morgonen hade jag en av våra praktikaner Emelie med mig och visade runt lite och vi hade stalltjänsten i gamla stallet. När allting var klart där så red vi lite fjordingar. Jag red Balsa. Hade tyvärr inte så mycket tid så blev inte ett ordentligt pass men kände lite på gångarterna och sånt!

Efter lunchen red jag Brave när Ingela red BB. Vi synkade inte alls idag kändes de som men efter första galoppen blev det bättre. Hade inte lång tid med honom heller tyvärr :( För vi var tvugna att tömma spånhuset för det kommer nytt spån imorgon (tror jag?)

Sedan krattade vi runt stallet och hagarna, mycket höspill kan jag lova :O

Ja sedan fick Ghost gå i skritten medan jag mockade och packade påsar till honom. Han såg inte nöjd ut men det är bra att bara skritta så han får härda 30min...

När han var klar, tog vi in hästar i nya stallet, åkte och fodra i skogshagen sedan äta mellis.

Efter middagen följde jag med Linda ut i stallet när hon skulle rida Athos tog mig tid att göra rent dressyrsadeln och  ääntligen byta stigläder (som jag köpte innan jag åkte hit) sedan torkade jag av mina vanliga ridstövlar som jag inte användt så mycket under vintern nu när jag haft mina treadstone, men dom börjar bli för varma nu :O Men iallafall mina mountain horse börjar se RIKTIGT använda nu, på vissa ställen finns inget läder kvar bara avskaft och fult. Så det blir nya stövlar till sommaren :) Hoppas dom håller de resterande månaderna här!


Ska nog sattsa på dem här även dom från Treadstone




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0