Jag är bättre än dig!

Äääntligen är det bevisat :O haha kan inte berätta här men jag har en galen skön filing efter att ha sett en film :O :O :O jag är helt enkelt bäääst!!!

Nä ska vara lite serri och berätta om dagen. Asså seriöst det känns som jag varit här en vecka men jag kom ju hit igår? Hur har det gått till??? Men jag längtar inte hem som jag alltid brukar göra när jag kommer tillbaka utan jag typ ba är som vanligt och tänker inte så mycket på det. Konstig känsla? Men så är det, egentligen ganska skönt att inte ha den där jobbiga hemlängtans känslan :)

Ah idag har jag varit i gamla stallet. Släppt ut lite hästar i hagar och skritten. Red Brave på morgonen med Lisa och Dompa (som är här för tillridning) fick galoppera mkt, tänka på rakriktningen och runda av hörnen då Lisa tyckte jag red dem för  kantiga vilket inte är bra för honom som är ung.

Hovslagaren har varit här så har underhållit hästar som bråkat för honom. Hållt i och givit havre you know.

Red Ghost efter allt var kvar på eftermiddagen. Joggade runt honom i ridhuset. Tog många galoppfattningar och han taggade till. Red i hoppsadeln för att träna på min hoppsits lite (som är så jävla stadig nu för tiden). En skitrolig sak är att han fläckar som vi trodde var ringorm har växt igen vilket betyder att det omöjligt kan ha varit det. Skönt <3



Sen lite tråkiga saker då:
Lille gamla Mynt fick åka till Trapalanda idag <3 Vetrinärren var här och tog bort honom utanför stallet där han är född. Hans ägare var här och det var jätte sorligt. Tyvärr är det ingen som kan hämta kroppen fören på onsdag så han ligger under en filt utanför gamla. Jag tycker det är lite jobbigt eftersom han är den första hästen jag sett död. Men jag är iallafall glad att Blenda väntade med att ta bort honom tills hans ägare kom och kunde säga hejdå, jag skulle vara jätte ledsen om jag inte fick säga hejdå till mitt djur innan det togs bort. Han led ju inte av att vara kvar över helgen eftersom han fick smärtstillande. Men nu har han iallafall fått somna in och ännu en stjärna har tänds på himlen <3<3<3

Sedan för att Glänsa inte skulle behöva flytta hem till ett tomt stall på gården hon bor fick min lilla Gry åka med. Så hoppas verkligen att Gry får det bra då det är jag som haft henne som min projekthäst sedan oktober <3

 
Kommer sakna vår hoppning <3

Kommentarer
Postat av: katarina granqvist

Usch vad sorgligt det blev ikväll..

2011-02-28 @ 22:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0