Från storm till en fin dag :D

Idag har det varit sol men många minus grader :(

Lisa har varit iväg på tävling med Pippi, Rebecka följde med så det var bara jag och Emelie här fram till eftermiddagen. Så vi har jobbat med stalltjänsten i båda stallen.

Hon red Smilla när jag red Brave i ridhuset. Usch vad jobbig han var idag, slängde med huvudet och ville inte fatta vänster galopp, men efter mycket om och men så gick det till slut. Svettig häst och svettig Frida blev det...

Kollade lite på melodifestivalen men är så himla trött så gav upp! Babsans låt var ju lite kul ;)

Efter kvällsmaten idag red jag Ghost. Hade ingen större motiviation men motivationen gick upp när jag märkte att han var en trevlig och mjuk häst idag :D Jippie!!! Vi red lite tempoväxlingar i galopp och han har verkligen stärkt sig för man kan korta galoppen hur mycket som helst nu, nästan så vi skulle kunna göra en piruett för han samlar sig så fint. Sedan tycker han det är as roligt att länga galoppen super mycket, sedan tar han förhållningen utan protest och kan samla sig igen :D Überbra <3


Sen måste jag ju berätta vad Andreas har planerat haha, han vill att han och jag ska flytta till Österriket och då till Alperna. För det fanns någon reseledarutbildning som han vill gå, tydligen fanns det även en receptionist utbildning till hotell där också som han ville att jag skulle gå. Mmm jag som älskar allt som har med snö och skidor ;)

Men har kollat lite på nätet och det finns mycket stall runt omkring där i Alperna såå lite intresserad kanske jag är. Dock är problemet min lilla hund som blir 10år snart och sedan Ghosten <3


Dom har sånna där Haflingers där :D

Åhh vet inte om jag berättat om min framtida jobb, nu har hemsidan kommit upp och jag har fått mitt schema för sommaren :) Så ni som inte har körkort boka lektioner på Skärgårdens trafik skola. Jag kommer jobba där Onsdag-Fredag 9.00-18.00. Ska ju då jobba som receptionist....

Imorgon är det jag och Rebecka som sköter ställningarna här :) Vet att jag ska rida runt på Brave lite i ridhuset imorgon också, sedan får vi se vad dagen har att bjuda på, är rätt spänd på Alla hjärtans dag. Men berättar mer just på Alla hjärtans dag ;)


Kommentarer
Postat av: lovisa

allt bra? :) sjukt bra blogg!

kika gärna in på min & va med i helgens blogg å ha chans att visas för mina 1000 läsare, kram!!

2011-02-12 @ 22:04:44
URL: http://lovis-a.devote.se
Postat av: katarina granqvist

Oscar tar jag:-) Jag gillar snö... Flora och jag har åkt skidor tänk att en liten labrador kan dra så bra..Skitkul är det iaf och köra drag:-) Lite dålig balans har jag dock! Planera för Ghost får Du göra:-)

Puss Mamma

2011-02-13 @ 15:17:00
Postat av: Kristin!

Hejsan! Örebros främsta bloggerska kikar in och ger dig en topp reklam för min blogg, kika in hos mig om du gillar allt som har med vardagen att göra, kläder mode smink hår löshår musiktips o även hur det är att vara tillsammans med en känd rappare, elov från elov&beny! Kika in hos mig! KRAM!

2011-02-13 @ 16:10:58
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0