Dag 21- Ett annat ögonblick

Åhh det är ju väll så svårt att komma på sånna här grejer. Egentligen är väll mitt liv full av ögonblick som är intresanta, fina osv... osv...

Men jag får väll berätta om min sista tävling på C-ponnyn Bugsy. Det var KM 2088, Bugsy hade varit halt på ett framben någon vecka innan pga strålröta eller något liknande, vi var iaf in med honom till ATG-kliniken med honom för utredning för detta och fick massa grejer att peta in i strålen och sånt :D

Han behövde iallafall denna tuss i strålen för att inte ha ont när han gick. 

Vi hade hoppat en 60cm som förklass och allt hade gått bra :D Vi var iallafall felfria. Sedan var det dags för KM klassen. Jag bad mamma att kolla i hoven om tussen satt kvar i hoven och det gjorde den sa hon...

Vi gick in och jag skulle hoppa fram på ett valfritt hinder. Valde oxern med plank, han vägra och vägra och vägra och vägra. Typiskt Bugsy att vägra. Jag trodde jag skulle dö och tänkte vi kommer aldrig komma över men jag fick någon sorts snilleblixt och böt hinder till ett vanligt räcke med bommar som stod mot utgången och vi flög över och fick startsignal :)

Första hindret klarade vi, 21m till andra och det klarade vi också. Nu fick det bära eller brista nu var det oxern vi vägrat på under framhoppningen. Och han hoppade då vet jag att visste att vi skulle klara hela banan. Vi kom till omhoppning och Bugsy var världens bästa omhoppare. Vi slutade på en 2:a plats av C-ponnysarna  <3

Efter tävlingen såg jag att Bugsy tappat tussen och berättade mamma att tussen redan åkt ur hoven innan start :D


Så vår sista tävling tillsammans blev en lyckad sådan kan man säga och Bugsy sattsade verkligen allt när det gällde <3 Saknar den lille ponnyn :D <3


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0