Dag 17 - Mitt favorit minne

Jag har väldigt många minnen som tillhör favoriterna, men eftersom denna blogg egentligen ska vara hästrelaterad tänkte jag berätta om ett väldigt fint minne jag har.

Det måste varit 2003 jag hade en B-ponny vid namn Albin, som jag egentligen var alldeles för stor för. Men vi lånade honom iallafall i ungefär 10månader. Under tiden jag hade Albin letade vi en snäll och större ponny till mig, för jag hade förutom Albin en ponny som hette Cregan men som var alldeles för grön för mig så honom hade vi utlånad den tiden jag hade Albin...

Men så får mamma på något sätt reda på att vår hovslagare Uffe. Hade en gammal märr vid namn Windy till salu för ett billigt pris. Vi åkte dit en storming oktoberkväll. Det var mörkt. När vi kom till Uffes stall stod de en vit, rätt skranglig vit ponny med de finaste ögonen. Jag får borsta och sadla, tränsa denna fina ponny och fick rida henne på gårdplanen. Jag minns att hennes skritt kändes flygande. Jag ville ha henne.

Mamma tyckte då inte det, eftersom jag skulle få tillbaka Cregan. Hon försökte hota mig med att sälja Cregan men jag ville ju ha båda (men helst Windy)

En dag när mamma hämtade mig i skolan sa hon att de fanns en överaskning hemma  :D åhh tänkte jag en ny hund eller kanske någon kul present till familjen. Jag klev ur bilen och där bland alla våra andra hästar stod hon min fina Gentle Wind. Jag fick tårar i ögonen och vart jätte glad :D

Windy och jag hade väldigt många fina år tillsammans och hon lärde mig grunderna till min ridning <3 Vi var tvugna att ta bort Windy hösten 2007 pga kronisk bronkit, RIP <3


Kommentarer
Postat av: katarina granqvist

Vad fin hon var Windy, Du la en hel del grunder där:-) Tänk lektionerna för Fia:.. Synd att hon var lite slö, visst fick Du Bugsy sen? Många Connemaraminnen är det!

2011-02-03 @ 19:29:31
Postat av: Hanna

Windy var verkligen en klippa i alla lägen! Synd att de inte gick att ha kvar henne :/

2011-02-03 @ 22:01:42
URL: http://hannamalmlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0