Lite tid över sådära!!!

Har lite tid över så här denna eftermiddag :D Så lyssnar på lite shöön musik och tänkte lägga lite tid på bloggen. All tid gick ju till Bigbrother förra veckan. JAAA!!!! Patrik åkte ut :D :D :D


Måndagen förra veckan så red jag Ingelas häst Penda, eller red och red jag red fram henne till Lisa som skulle jobba med henne. En rätt speciell häst men hon var rolig på sitt sett. Mycket drivning och tåålamood <3

Tisdagen så var det hoppträning för Anette. Men Balsa hade ju då tappsko så hon var öm och ville inte hoppa :( Red Ghost efter lektionen med bommar som jag red över i olika gångarter. Han ble fiin och fick jätte snygga rörelser med bakbenen :D

Onsdagen så var det hoppträning för Lisa :) Första efter hans "vårvila" jätte trevlig var han och jag var också duktig. Hoppade först på böjtspår över en bom-upphöjdbom i trav och skulle landa i galopp. Han hade svårare att landa i högergalopp men det blev bättre när jag "skålade" ut innersidan :D

Sedan hoppade vi lite linjer för att känna på alla hinder. Var mycket titthinder eftersom de flesta av Lisas elever skulle tävla under helgen. Så vi avslutade med en bana där man fick välja höjd. Eller inte jag då men fick hoppa först 1bana där hinderna låg på ca 80cm och sedan en annan där det högsta låg på 1m.

Det är så himla skönt att jag kan hoppa alla hinder utan att tänka för mycket. Istället kan jag tänka mera på sits och sånt inte på att vara höjdrädd. Men efter metern blir det högt tycker jag nog :S

Red även ut på Balsa med Linda och Felix. Hovslagern var nämligen där under dagen och fick på nya skor. Vi hade jätte kul och de fick trava på ordentligt :)

Torsdagen så var Lisa borta under dagen. Linda och jag fick en varsin häst att rida och jag tog Brave och hon fick Akilles. Det var roligt att rida honom igen :D Han hade mera power i gångarterna än vad han brukar och var rätt allert :) <3

Vi skrittade även ut med våra coolingar Athos och Ghost fast det var storm :D

Även Fredagen var Lisa borta. Vi gjorde väll rätt mycket då. Mocka stall och hagar, fyllde vatten mm. Jag red Akilles och Linda Brave. Akilles var kul :D Jag fick verkligen ett steg på honom, åhh han e så fin <3

Red en sväng runt gården med Ghost och sedan skrittarbete i ridhuset med slutna och öppna. Avslutade med att hoppa ett litet hinder :D BUS!!!

På kvällen bakade Linda och jag kladdkaka med vitchokladöverdrag eftersom jag ramlat av Tamara för några veckor sedan ;) GOD!!!

Helgen var både Lisa och Blenda borta på tävling så Linda och jag levde loppan. Närå vi hade det rätt soft och lekte runt på gården, körde foder och sånt. Red Brave och Tamara på lördagen och endast Tamara på söndagen.

Brave på lördagen var fin och lyhörs. 3-4steg i hans galopp var verkligen sväävande :D Tamara är lite liten att rida men hon var duktig och jobbade på bra :D Men hennes galopp var sämre på söndagen än på lördagen. UPPS åt lite för mycket kladdkaka där tror jag ;)

Ghost gick ett dressyrpass i lördags och var suverään <3 <3 <3 På söndagen red Linda och jag ut en sväng i skritt och sedan joggade jag honom några varv i ridhuset :D Fiin ponny!!!!


Vill tävla, vill tävla, vill tävla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0