Värmebölja?

Hej!

Det är varmt för att vara november tycker jag, men Gotland är ju lite sydligare än Norrtälje? Fast i oktober var de rätt kallt och frostigt. Man fick ta på sig långkalsonger och underställströja, dubbla strumpor, mössa och tjocka vantar.

De senaste dagarna har jag haft tshirt, ridbyxor utan långkalsonger under, munkjacka och tunna vantar. För de är SÅ varmt. Ghost blir även han galet svettig när man rider och nu går han med sitt fleecefodrade regntäcke istället för tjockövergångstäcke jag klädde på honom efter rakningen...

Idag på förmiddagen har de rullat på. Hade fjordstallet på morgonen (som vanligt) undra varför jag alltid hamnar där, Linda???? andra eller tredje veckan som jag är där varje morgon tyyp :D idag hade jag hjälp av familjen som är här på lite privatridläger och som ev kommer ta med sig Hilma till fastlandet på foder. De gick snabbt när man var så många. Så sedan när jag kom ner till Lisas stall var de även klart där för Ingela hade hjälpt Linda.

Det enda som behövdes var att ströa upp med spån och de gick fort. Sedan red Linda och jag våra hästar. Först skrittade vi ut en sväng och sedan red jag Ghost i ridhuset. Shit vad duktig och fin han var :D han blir verkligen bättre och bättre. Ska bli kul att visa Lisa sen när hon kommer tbx. Se om hon vill sitta lite på honom igen och ge mera tips, älskar att utveckla min ridning...

Jag red Ghost rätt kravlöst men målet var att få honom mer framåt med rumpan och sedan få någonsorts böjning och ställning i nacken i alla gångarter. Högervarv är knepigare men de beror även på att mina ytterhjälper inte kan koorigera där.

 Red i hoppsadeln för ville träna min hoppsits för jag viker in tårna så knät blir ostabilt och då blir hela min sits ostabil mellan hindrerna.
 
För över hindrerna säger Lisa att jag får en rätt bra sits förutom handen som blir lite hög. Den vill jag ha lägre så tränar med mantag men funtar på att byta till skrajrem, får se :D 

Aja imorgon är de hoppträning för Jackie :D de ska bli kul har aldrig tränat för henne!!!

Nu är det lunch och efter lunch ska jag jogga några varv på Brave i ridhuset. Ska lägga på Ghosts dressyrsadel igen och ta bort padden denna gång och se om de känns anorlunda...

Have a great day <3


3veckor tills jag kommer hem nu, åh lilla söta Flora jag inte träffat sen
i augusti <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0