Sämst!

Usch idag var jag sämst på hoppträningen, fick absolut inge flyt i mig själv. Red kassa vägar och smackade i fel lägen så Ghost tappade benen och rev... Aja Ghost räddade mig flera gånger så han var absolut bäst <3

På slutet red vi 3kombinationer. En långsida med räcke-oxer-räcke och en långsida med oxer-räcke-räcke sedan red man även räcke-räcke-oxer när man vände håll :D Jag tyckte det var lättast att hoppa det sistnämda och Lisa fick verkligen hjälpa mig för jag var kass. Men Lisa berömde verkligen Ghost idag för han hoppade väldigt fint och bjöd hindrerna och att han är shysst som hoppar fast jag klantar till det...

Jag fick 3uppgifter:
1. Hålla igång Ghost hela tiden under lektionen så han bara koncentrerar sig på mig,mig,mig. Drilla honom, ryggningar, framdelsvändningar så han hela tiden har någonting att göra när de andra hoppar så han inte blir jätte laddad.


2. Ner med hälarna, ut med tårna, lätt i sadeln men inte för lätt (rumpan över sadeln, byxan i sadeln)

3. Ska tänka på varför jag gör vissa saker i olika situationer. Varför smackar jag, varför drar jag i innertygeln, varför jag gör en halvhalt. Vad blir resultatet? Kan jag göra någonting anorlunda? Blir det bättre eller sämre?

Nästa vecka missar ju jag och Ghost hoppningen. Om Jackie inte kan rida just på onsdag ska jag tvinge lille Linde :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0