Måndag

Hej!

Ska skriva ihop ett litet inlägg om dagen innan jag ska ut och göra iordning Gry för dagens lektion :D Tihi tyckte hon såg ut att gått ner lite i vikt nu i veckan så se om hon blivit lite piggare också!

Idag har vi fixat i stallet, kastat ner massa halm för några hästar ska börja äta det i Lisas stall och sedan ska vi börja använda oss av spiltorna lite mera för det börjar bli fullt i Lisas stall. Vi hämtade hem treåringarna från Höstbetet idag. Men behöll bara Bono och Nico, de små ponnysarna fick fortsätta till lösdriften. De ska typ bytas av hela tiden. Finns liksom inte tid att ha 5 treåringar på heltid längre eftersom dagarna är "kortare" dels för att vi har mycket mera stalltjänst och sedan blir de ju mörkt snabbt också.

Efter lunch tog Linda och jag bilen tiill Svartdala hästarna. Vi började med fjordstona med föl. Vi plockade kardborrar och sånt på dem. Sedan åkte vi vidare och la mineraler och saltstenar i ligghallarna till Lisas avelston och sedan åkte vi vidare till unghästarna på Birgitts Backe och fyllde på där också :D

Sedan när vi kom tillbaka packade vi bilen med hö och grimmor och åkte till Skogen och fodrade lektionshästarna och klädde på de hästar som skulle hem grimmor. Sedan åkte vi tillbaka och mötte Blenda med lastbilen och lastade på alla hästar.

Ja sedan packade jag påsar till Ghost. Fodrade i alla stallen och tog in hästar som inte var inne. Har ätit lite gröt och några hårdamackor.

Snart måste jag dra ut, vi höres imorgon. För ikväll ska jag ta en dusch och lägga mig och kolla på Weeds!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0