Måndag förmiddag

Asså shiiit vad förmiddagen gick snabbt idag. Linda och jag har verkligen fått rutin på stalltjänsten på morgonen och lilla Sazza vi har hemma för hantering och ledträning gör stora framsteg nu när man ska leda till hagen. Dock gillar hon inte att ta sin kolmedicin med kommer väll, imorse stegrade hon sig inte iallafall... Måste ta kort på den lilla filuren hon e SÅ sööt <3

När vi var klara med all mockning, sopning och fodring så hämtade jag hem Akilles. För jag skulle äntligen få dressyra med honom (som jag tjatat). Akilles är så himla fiin att rida om han inte skulle vara så stor och så anti hopp skulle jag vilja ha honom mer än Brave faktist. Jag försökte få honom att tänka framåt och att han skulle tycka det var roligt att arbeta. Så jobbade honom på raktspår runt fyrkanten, ökade tempot i både trav och galopp. På slutet var han jätte jätte fin och jobbade på bra med bakbenet och verkligen var eftergiven i nacken. Red ungefär 40min och är verkligen nöjd, honom vill jag jobba mer med <3


När jag var här i april och kolla red jag Akilles. Bild från då...

Nu efter lunch ska vi nog hämta hem fjordingar och förbereda lektions stallet. Ghost ska vila idag eftersom han gick väldigt mycket förra veckan. Ska rida igenom honom imorgon och sedan på onsdag är de ju hoppträning igen. Få se om de blir för Lisa eller Jackie...

15dagar kvar <3


Kommentarer
Postat av: katarina granqvist

Akilles ser ju riktigt bra ut på bilden du red honom snyggt tycker jag:-) Det är väl ännu snyggare nu...

2010-11-08 @ 19:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0