Lördag!

Hej!

Har inte bloggat så serri sen typ onsdags.

Vill ju berätta hur hoppträningen gick för Jackie. Hade en rätt överladdad Ghost att rida på. Han var lite överallt kan man säga. Taggtaggtagga sa han när han såg hindrerna. Vi hoppade olika linjer och syftet var att rida i en bra takt och balans. Fick ett rätt bra flyt på slutet. Jackie är ju också hippolog och måste säga att deras träningar ger så mycket mer än de som bara är tränare och insturktörer. Hippologerna ser allting i en helhet och inte bara vissa bitar de går liksom djupare in i förklaringar och ger så himla bra tips. Sedan tycker jag hippologerna generelt är bättre ryttare.

Tipset jag nappade på av Jackie om Ghost var att när han laddar så där enormt är att skänkla på ännu mera för då tycker han inte de är lika kul att springa fort och bli stark utan börjar isället lyssna, aha vad säger Frida egentligen? Hon var även bra med de här att påminna om halvhalter och räkna galoppsprång.


Ja jag har väll egentligen inte så mycket att berätta om vad som händer här för allt rullar på i samma takt. Tänkte göra ett inlägg om hur dagarna generelt ser ut här någongång. Kanske ikväll :D

Juste igår badade jag Ghost hihi han var sur och stampade men han blev fin :D men de är så tråkigt att hans tecken på benen bara blir mörkare och mörkare. Förut var de typ ljust gult nu är de verkligen pissgult och ändå blekte jag benet rejält igår. Men de är verkligen en gulfärgad strumpa han har på ena bakbenet, as furt!!!

Idag har Ghost även blivit avmaskad och jag har rykt manen WOW! men måste köpa en trimkniv på globen för jag tycker jag får till de bättre då :D

Ah ridningen på Ghost gick så fint. Jag skrittade fram rätt länge. Travade fram på lösa tyglar. Sedan började jag korta upp de och plcoka ihop formen. Galopperade några varv. Sedan jobbade på volter för att få honom rund. Han lossnade så jag jobbade på några varv och han verkligen trampade på med bakbenen och var eftergiven i nacken och var ursnygg. Galopperade ytterligare några varv och krävde form och han accepterade det. Mmm idag e han dyr <3 skrittade av honom på gården... Imorgon blir de en skritt tur med Linda och Athos. De är han verkligen värd, min prins <3 

Och jag funderar på att leka med Akilles ett tag i ridhuset, var länge sedan jag red honom <3


Ett minne blott.. Nu går han mkt mkt finare <3 och jag sitter bättre!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0