Lektion på Gryyyyy

Gu vilken förändring det blivit på den där hästen nu :) har ridit henne 1månad nu. Igår hade jag snodd på henne i början av lektionen för jag ska slippa jobba så jäkla mycket och att hon kan gå och bråka med sig själv. Men hon accepterade den och gick på väldigt fint.

Det bästa var att hon hade energi redan i början av passet och jag tyckte hon höll energin lektionen igenom. Ingela tjatade inte lika mycket på tygel längden idag vilket var ett + eftersom de är det Ingela tjatat på mig enda sedan jag började rida för henne i september...

Vi hade hoppning igår och Gry är den roligaste fjordingen jag hoppat måste jag säga :D hon laddar mot hindret och hoppat höögt över. Dock håller hon inte galoppen ibland före hindret men hon är duktig som hoppar ändå och sen är hon duktig som byter galopp över hindrerna ur sväng.

Är väldigt nöjd över hennes prestation igår kväll och även min sits var på ++++ också :D

Nu har jag lunch rast och ska faktist ta ett litet dressyr pass med den lille hårbollen för Anette är sjuk så lektionen ikväll är intställd :( men fördelen med de är att jag kan rida Ghost tidigare idag. Ska göra övningen vi gjorde igår med Ingela tänkte jag. Alltid bra att rida lektion så slipper man själv tänka ut vad man ska hitta på med sin häst.

Imorgon äre hoppträning för Lisa :D Om en vecka är jag hemma igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Globen med dessa :D Yes de är jag i mitten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0