Jackie öser guldstjärnor över mi :D

Hejhej! Har precis ätit lite havregrynsgröt, mums <3 äta bör man annars... Vi äter ju ingen middag här utan bara kvällsmat och har ledsnat på mackor så gröt får de bli. Känns faktist nyttigare och bättre för magen :D you know my magrutor ska ju synas ordentligt när jag kommer hem.


Ah en lyckad hoppträning har jag klarat av i kväll, åh min lilla snutte Ghost, men hur kommer de sig då?

Jo igår red jag Gry för Jackie och vi hade hoppning (fast om Anette frågar hade vi övergångar) då pratade hon om trepunktsits. Aha den sitsen har jag trott jag ridit i, i väääldigt många år och fått förklarat för mig vilka 3 punkter som man ska kunna dra en linje emellan. Jag har egentligen inte riktigt fattat de där så jag har stått i lättsits alltså för mkt uppe i sadeln, men Jackie förklarade om 3 punktsitsen på ett sätt jag ÄNTLIGEN förstod att de är när man står i med rumpan ovanför sadeln men byxan fortfarande i sadeln. Hajjar ni??

Så då i hoppningen igår för första gången i mitt liv stod jag i trepunktsits på rätt sits och fick en vääldigt stadig sits, över, till och efter hindret. På lilla Gry. Där fick jag min första guldstjärna av Jackie :)

Ja och nu till dagens lektion. Då ville jag ju självklart testa detta på Ghost och vilken skillnad mot förra hoppträningen för Jackie. Jag var stadig över-emellan-efter hindret. Ghost var framåt men inte het, han hoppade högt över och fick en helt annan språngkurva över hindrerna för jag var stadig i sits,hand och i mina tankar.

Haha och Jackie tjuvhöjde, först hoppade vi en bana rätt lågt, sedan hoppade några och sen höjde hon sen hoppade en annan och då höjde hon lite till, sen fick jag hoppa samma höjd men då såg hon att jag blev lite stressad så hon sa Frida, blunda och tänk ingenting alls. Så hörde jag att hon ändrade hindrerna, jag tänkte skönt hon sänker. Så helt avslappnat körde jag på, efter första hindret kände jag att hon höjt men jag körde på ändå och vad fint det gick och han var så balanserad och fin :) hoppade ca 80-95cm. Fick hoppa högst av alla :)

Men vad en liten enklare förklaring på en grej kan göra skillnad alltså och vad sittsen verkligen kan göra skillnad på hela ridningen :D Ja och självklart fick jag en guldstjärna idag igen :D

Nu blev de här ett väldigt långt inlägg, hade ju tänkt att skriva om dressyren med Ghost igår men de får jag ta senare, ska ut och natta Lisas hästar nu <3

vi hörs!!!


Fult fult fult... 





Kommentarer
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-11 @ 13:44:58
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0