Inridning av fjordisar

Update Hera är 2,5år och Hektor 3år. Hera ska betäckas som 3åring och behöver därför vänjas vid ryttare redan nu eftersom hon kommer försvinna 1år när hon har föl...


Jag och Hera. Träns på sig för 2a gången i sitt liv


Rider Hera


Testade gasen och trava lite


Provade Hektor lite också...

Hur gick det då?

Ja Hera är ju helt okomplicerad. Hoppade upp på henne i stallet först och red några steg. Sedan tog vi ner henne till ridhuset. Jag hoppade upp och Linda ledde mig runt lite. Jag testade att ta i bettet och svänga och lika så, göra halt och lite så, sedan släppte Linda oss och sedan red jag själv. Travade en långsida sedan böt Linda och jag. Linda red en stund i höger varv helt okomplicerat och travade även hon. Vi nöjde oss såklart väldigt snabbt. Shiit vilken ponny plutt <3

Hektor har lite mera vilja och höger varv har han verkligen ingen lust att gå i. Men med lite hjälp av ledning av Linda och några smiskningar gav han sig. De gäller att verkligen vara tydlig nu i början. Trav i vänster varv blev de och jag tyckte han var duktig. Linda red honom i början och det gick bra. Vet inte om Hektor och jag är lite för olika och vill lite olika saker men honom vill jag helt klart jobba vidare med.

Imorgon när vi hållt på med dom ska de ut till lösdriften igen. Vi har inte tid att ha dem under lektionsdagarna eftersom de är så mycket annat då och vet ni jag åker ju hem om 3dagar <3


Kommentarer
Postat av: katarina granqvist

Vilka ulliga och tjocka:-) Tänk att så stora djur bara finner sig i att hanteras...Hööru du vilka korta läder du har nu för tiden:-)

2010-11-20 @ 19:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0