3åriga fjordisar :D

Idag har vi hämtat hem Hektor och Hera. 2st treåringa fjordisar som nu ska ridas in innan jul även Gåva ska hem och ridas på men vi har inte tid med alla tre på samma gång.

Hektor har blivit riden ca 5gånger innan sommaren. Han har det även att gott att rida barbacka fram och tillbaka till hagen med.

Hera och Gåva är alltså nybörjare och vi ska börja från 0 med dem :D Tränsade Hera idag för att prova ut ett träns, tyckte det var konstigt när jag knäppte nosgrimman. Se hur hon reagerar när de även kommer tillkomma ett bett. DÅ jag bara "provade" ut det för att se storleken.

Dom är verkligen ursöta och dom ska självklart bli bäst,  Linda och jag är ju proffs :D Vi har ju sett under hösten hur Ingela och Lisa gjort med treårigarna i det stallet. Både jag och Linda har ju även ridit på några av treåringarna från Lisas stall också, så helt roockie är vi ju inte.

Imorgon är väll planen att få på båda sadel och träns. Hänga på Hera och skritta och trava på Hektor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0