Måndag 16augusti

Slutade vid 16.30 så har inprinsipt slutat precis. Har jobbat sedan 8, så man känner i kroppen att man rört på sig hela dagen. Hade lunch vid 12 så då samlade man lite energi iallafall.

Började dagen med att försova mig :O haha fast de var ingen fara. Sedan ut i stallet, hämtade 2ston med föl. Stona skulle vetrinären kolla på om de var dräktiga och de var det båda 2.

Sedan åkte vi till en annan gård för vi skulle hämta hem 3 tvååringar från sommarbete. Vi fick endast in 1 i transporten dom andra vägrade så S och J fick gå med dem. Så jag och L åkte hem och lämnade henne. Sedan hämtade vi in 4 andra ston som skulle ridas.

Efter en stund åkte vi och möte S och J och böt av med dem och gick sista biten med de andra 2åringarna.
2åringarna var lite rädda för trafiken och fåren längst vägen men de var ändå en rätt smärtfri promenad.

När vi kom tillbaka så red vi. Jag red ett stort sto som hette Britney och hon lurade skiten ur mig. Efter ett tag när jag skrittat och skulle trava så bara stanna och hon bara stod där och gjorde ingenting. Hon såg jätte dum ut. Men sedan fick jag låna S spö och då gick hon på framåt.

Hon hade en väldigt fin trav och var rätt duktig på att växla i tempot. Blev helt slut av att rida för man fick verkligen driva hela tiden.

Sedan hade vi lite lunch och kaffe men blev avbruten av att hovslagaren kom så vi fick springa ut. Han verkade 
2åringarna vi hämtat ner.

Sen nu på slutet har vi ledtränat några 3åringar. Transport tränat 2åringarna eftersom inte dom ville gå in i transporten imorse. Avslutade med att sopa av gamla stallet.


Nu väntar jag på lite middag och efter middagen ska jag nog bara ut och kolla och fylla vatten innan jag ska duscha och gå och lägga mig och kolla på någon film på datorn tänkte jag :D

Ha det bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0