Här ska bloggas

Hejhej bloggen har kommit i lite skyundan men va fan?


I söndags red jag dressyrlektion för Sara. Ghost skötte sig bra och var pigg och energisk. Han gick jätte bra i alla gångarter. Det enda är väll att han är lite nonchalant när man ska sakta av från trav-skritt eller trav-halt då måste man verkligen säga till honom och inte själv sitta och såsa.

Sedan har han väldigt jobbigt att bära upp sin stoora galopp så när man ska korta upp lite blir de jobbigt och han bryter av.

Vi tränade även öppnor och slutor. Han gick bättre i höger slutna än vänster och bättre i vänster öppna än höger öppna. Så han är svagare i högerben, right?

Så här är mitt mål en månad framåt:


Få honom mer liksidig bakbenens styrka (träna mer öppnor, skänkelvikningar åt höger)
Tänja på gränserna i galoppen speciellt har han jobbigt att korta galoppen.
Få min sitts ngt djupare genom att rida minst 20min varje pass utan stigbyglar.

Förstår ni om två veckor kommer jag vakna upp andra dagen på GOTLAND :O:O:O OMG!!!


HAHA hittade den här goa bilden på Jossi från förra kryssnigen :D


Kommentarer
Postat av: jossan

hahahhahahahahah är du seriöööös eller? xD typ fulaste jag sett x)

2010-08-03 @ 19:25:38
URL: http://josephinenilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0